Met de software die bloggen tegenwoordig heeft, is het instellen ervan veel eenvoudiger dan vroeger.
Bloggen is de trend van vandaag geworden. Ze zijn ook een geweldig hulpmiddel geworden dat de meeste bedrijven gebruiken om de aandacht van meer klanten te trekken.
Voor de onafhankelijke professional zijn blogs een eenvoudig communicatiemiddel om de geloofwaardigheid en het vertrouwen bij klanten te vergroten. Daarnaast maken blogs het gemakkelijk voor andere mensen om u op internet te vinden.
Maar dan hebben 9 van de 10 blogs die worden gemaakt de neiging om te worden verlaten omdat ze veel tijd in beslag kunnen nemen. En tijd is iets waar professionals niet zo veel van hebben. Het resultaat lijkt in het begin misschien niet duidelijk, maar het zal later zijn.
Er zijn enkele sleutels om uw blog het beste voor u te laten werken, in plaats van dat u ervoor werkt. Zodra u deze stappen hebt geleerd en opgenomen, duurt het slechts minder dan 20 minuten om één item te plaatsen.
Maar het is al aan te raden om extra minuten te besteden aan het beoordelen, lezen en becommentariëren van uw blog en andere blogs op internet. Op deze manier kunt u uw klanten behouden en potentiële klanten krijgen.
Wat zijn zeven manieren om een succesvolle blog op te zetten?
1. Schrijf belangrijke en unieke inhoud. Je kunt ook verhalen vertellen en delen om je kennis en expertise te benadrukken. Vergeet nooit hoe je je lezers vertelt hoe je met klanten omgaat. Laat ze weten wat de waarde is van wat je aanbiedt. En maak het gemakkelijk voor hen om contact met u op te nemen als ze vragen hebben om te stellen of als ze gebruik willen maken van uw diensten.
2. Zet twee of drie keer per week iets nieuws op. Het zijn geen hele lange artikelen. Korte artikelen zijn prima zolang de essentie en waarde er is.
3. Link naar andere nuttige bronnen die beschikbaar zijn op het web. Dit is erg belangrijk om verkeer op te bouwen dat uw doelmarkt uitbreidt. U kunt online onderzoek doen naar onderwerpen die u kunt plaatsen die verband houden met uw site-aanbod. Schrijf indien mogelijk reacties op andere blogs. Laat ze weten dat je tijd besteedt aan het lezen over hen, zodat ze weten dat je altijd beschikbaar bent.
4. Vergeet niet om in te dienen bij blogmappen en trackbacks te doen. Als je geen idee hebt hoe je dit moet doen, zoek dan de hulp van iemand die een expert is op dat gebied. U kunt ook enkele blogtutorials lezen die op sommige sites beschikbaar zijn. E-boeken bieden ook enkele tips en technieken over hoe je kunt bloggen.
5. Houd je bezoekers in de gaten. Zorg voor een teller in je blog, zodat je kunt zien wie je berichten heeft gelezen. Dit zal je ook helpen bij het uitzoeken van het aantal mensen dat binnenkomt en terugkomt naar je blog.
6. Maak een lijst van al uw producten en diensten. Controleer of de bestemmingspagina’s correct zijn gekoppeld. Niets kan bezoekers snel uitschakelen dan te zijn gekoppeld aan een site die op geen enkele manier verband houdt met uw blog. Als u een winkelwagentje heeft, kunt u uw affiliate links en advertentietrackingfuncties gebruiken voor eenvoudige toegang.
7. Vergeet niet om naar je eigen website te linken en vice versa. Het is beter om een andere site gewijd aan uw blog dan een te hebben opgenomen in uw website. Door het afzonderlijk te hebben, vergroot u uw kansen om meer en gevarieerde soorten bezoekers te krijgen. Waarom zou je je reclame in één doen als je het op de manieren kunt doen.
8. Blogs moeten geen pure “sales talk” zijn. Lezers zijn tegenwoordig een stuk slimmer. Ze kunnen marketing van veraf aanvoelen. Als dit gebeurt, zullen ze niet geïnteresseerd zijn om door te gaan omdat ze niet op de markt willen worden gebracht. Ze komen die dingen elke dag tegen, dus bespaar ze het lijden.
9. Heb geduld. Hoewel er enkele blogs zijn die meteen werken, kost sommige tijd. Update, update en update, maar verwacht niet dat het onmiddellijke resultaat binnenstroomt. Leun achterover en denk aan andere technieken die je kunt gebruiken voor je blogs om het succesvoller te maken.
Bloggen moet niet opzij worden gezet als iets onbelangrijks. Het kan heel nuttig voor je zijn als je eenmaal weet wat je doet.