Wat is artikelmarketing ?

0
8
Wat is artikelmarketing ?
Wat is artikelmarketing ?

Wat is artikelmarketing? Het is een vorm van reclame waarbij een bedrijf een schrijver inhuurt of het zelf doet om korte artikelen te schrijven in de hoop dat dit hun bedrijf zal promoten. Deze artikelen zijn gemaakt voor distributie en publicatie, wat betekent dat dit door zowat iedereen kan worden bekeken, zowel in de gedrukte als online vorm.

Dus mensen zullen weten wie het artikel heeft geschreven, onderaan is er meestal een bio-box en byline die de referenties en contactpersoon toont van degene die het heeft geschreven. Als de lezer het artikel zo leuk vond, kunnen ze contact met hem of haar opnemen, wat zich vertaalt in een hogere verkoop.

Artikelmarketing bestaat al een tijdje. Sommigen zeggen dat dit voor het eerst werd gebruikt toen massaprint beschikbaar kwam. In de gedrukte vorm werd dit type reclame door ondernemers gebruikt als middel om vrije ruimte te verkrijgen. Dit wordt gratis aan een krant gegeven in ruil voor de contactgegevens van het bedrijf bij het artikel. De meeste kranten accepteren dit soort regelingen graag omdat hun budget zeer beperkt was in het compenseren van schrijvers voor hun werk.

De opzet is niet zo verschillend voor online artikelmarketing, omdat schrijvers hun werk op verschillende websites kunnen plaatsen en het in hun eigen kunnen plaatsen. Artikelen die elders worden geplaatst, staan bekend als een artikeldirectory.

De reden waarom artikelen die op dergelijke sites worden geplaatst gratis zijn, is omdat de eigenaar van de directory advertenties aan de kant zet en er inkomsten uit verzamelt. Naarmate er meer verkeer wordt bereikt, profiteren zowel de eigenaar van de directory als de schrijver er iets van.

Sommige websites geven de schrijver de mogelijkheid om het soort reclame te kiezen dat op de pagina moet worden weergegeven. Als de opties je niet bevallen, kun je altijd voor de pagina gaan zonder advertenties.

Er zijn echter verschillen tussen gedrukte en online artikelmarketing. Ten eerste is het veel sneller om een bepaald artikel online te zoeken omdat zoekwoorden vaak worden gebruikt voor zoekmachineoptimalisatie. Dit betekent dat als u op zoek bent naar een bepaald onderwerp, u binnen enkele seconden kunt zien wat u zoekt.

Als u denkt dat de geplaatste artikelen alleen te zien zijn op sites zoals www.ezinearticles.com of www.about.com, denk dan nog eens goed na omdat sommigen nu sociale netwerken hebben gebruikt om hun boodschap over te brengen. Voorbeelden van sites zijn Facebook, LinkedIn en Friendster. Deze strategie staat bekend als Web 2.0 generation.

Sommige mensen zeggen dat de toename van het aantal mensen dat artikelmarketing gebruikt een negatief effect heeft omdat het de kwaliteit in de geschreven artikelen heeft verlaagd. Om dit te voorkomen, moet u artikelen plaatsen die relevant en informatief zijn.

Artikelmarketing is slechts één manier om een dienst of product te promoten. Als je niet genoeg geld hebt om het op andere manieren op de markt te brengen, is dit een goede manier om aan de slag te gaan. Bij het plaatsen van berichten elders of op uw eigen website, is het belangrijkste om relevante zoekwoorden te gebruiken, zodat het voor bezoekers gemakkelijk zal zijn om uw site te zien.

Daarvoor moet u bedenken welke woorden een persoon waarschijnlijk zal typen om uw site te zien. Als u dat kunt achterhalen, zal het niet lang duren voordat u veel verkeer krijgt, wat zich vertaalt in extra verkopen aan uw bedrijf.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in