Het gebeurt zo vaak dat het bijna als een uurwerk is. Zakelijke blogs worden gestart met hoge verwachtingen en dan begint de desillusie wanneer de resultaten niet zijn waar ze op hoopten. Veel heeft te maken met deze eenvoudige maar veelgemaakte fouten.
Inhoudsopgave
Niet om commentaar vragen
Bloggers maken zich altijd zorgen over het gebrek aan reacties. Maar het probleem is niet dat mensen de blog niet lezen of niet willen reageren, maar de blogger heeft lezers niet de mogelijkheid gegeven om te reageren. Net zoals je mensen vraagt om een product te bestellen, moet je mensen overhalen om hun 3 of 4 kostbare minuten te besteden aan het reageren op je blog. Vraag om meningen. Mensen geven het graag. Vraag naar ervaringen, input of hulp van de lezer om iets te bereiken. Vraag mensen om iets aan je voor te stellen, bijvoorbeeld je wordt opgenomen, vraag mensen om suggesties, tips en aanbevelingen. Vragen vertelt mensen ook dat je openstaat voor suggesties en alternatieve opvattingen, waardoor het beeld dat mensen van je kunnen hebben verder wordt verbeterd.
Niet hosten op hun eigen domein
Denk na over je blog. Spring niet zomaar op de kar. Je moet erachter komen waar het je naartoe brengt voordat je opstapt voor de rit. Zoals elke website die u kunt bouwen, moet u uw blog beschouwen als een marketingcommunicatiekanaal voor de lange termijn. Een Blogspot of Typepad URL is niet alleen onprofessioneel, je bent er ook niet de eigenaar van. Niets tegen deze blogdiensten; het zijn uitstekende tools, maar voor marketingdoeleinden op de lange termijn, ga voor je eigen domein.
Zo bepaal je waar je de blog naartoe wilt publiceren. Morgen, als u deze services ontgroeit, kunt u uw blog eenvoudig exporteren naar een andere tool, een andere host zonder al te veel gevestigd verkeer te verliezen. Een domein is ook gemakkelijker voor mensen om te onthouden en gemakkelijker voor u om te publiceren.
Hun bloginhoud niet maximaliseren
Veel bedrijven stoppen met bloggen omdat ze vinden dat het te veel werk is. Toegegeven, net als al het andere, moet je aan een blog werken, maar je hoeft er niet je rug over te breken. Soms heb je hier en daar een alinea over een onderwerp dat gewoon niet groot genoeg is voor een artikel. Weet je wat? Je zult nog veel meer van deze geïmproviseerde gedachten en ideeën hebben – publiceer het op je blog. Later kun je terugkomen en deze paragrafen verzamelen, samenvoegen tot een compleet artikel of zelfs een boek.
Dat is slechts één manier om je werk te maximaliseren. Heb je in het verleden artikelen geschreven? Wat dacht je van e-cursussen, audiotranscripties of boeken die niet meer in publicatie zijn? Recycleren. Breek ze op en plaats ze op je blog. Als je veel van dit soort inhoud hebt, kun je zelfs je assistent vragen om ze voor je te plaatsen.
Te vaak publiceren
Ik weet wat je denkt. Dit klinkt als het tegenovergestelde van alles wat je ooit hebt geleerd over bloggen. De waarheid is dat de blogwereld verandert. Wat gisteren werkt, kan vandaag niet werken. Dit is er een van. Er zijn talloze blogs die al met je meedingen naar de tijd van je lezer. Met de dag worden er meer gestart.
Wie heeft de tijd om zoveel blogs te lezen? Het is zover gekomen dat mensen gedwongen worden om de blogs die ze lezen te kiezen. Zelfs als ze de jouwe lezen, ben je nog niet veilig. Als ze je blogtempo niet kunnen bijhouden, zullen ze je laten vallen, ongeacht hoe goed je informatie is. Houd een balans. Geef informatie aan uw lezers en dump geen vrachtwagenlading op hen. Elke markt is anders. Sommigen kunnen een hoger aantal berichten per week verdragen, anderen niet. U moet uw markt kennen en dienovereenkomstig testen.
Vallen voor korte termijnmethoden
Ah, dit is mijn favoriet. Als je een favoriet huisdier kunt hebben, is dat. Elke week hoor je over mensen die de nieuwste, coolste blogtactiek, de beste blogtool uitdelen die je bedrijf zeker naar succes zal schieten of je een weg naar de topzoekmachine zal stieren. Overweeg hoe een aanbieding u zal helpen uw bedrijf over twee, vijf of tien jaar vooruit te helpen. Is het echt in lijn met je marketingrichting? Als het niet is laat het vallen. Het helpt ook enorm als je een betrouwbare bron kunt hebben die je kunt raadplegen en kunt helpen om dingen voor je in perspectief te plaatsen. Een van de krachtigste kwaliteiten van een blog heeft niets te maken met zoekmachines, taggen of pingen. Deze dingen hebben wel een plaats, maar ze zijn niet zo krachtig als de relatiemogelijkheden tussen u en uw klanten.
Hoewel deze fouten vaak voorkomen, zijn ze ook heel gemakkelijk te corrigeren en kosten ze niet veel geld. Al deze suggesties zijn geboren uit mijn eigen vallen en opstaan en ze hebben goed uitgepakt. Probeer het zelf.