Vermijd de veelvoorkomende valkuilen bij bloggen

0
21
Vermijd de veelvoorkomende valkuilen bij bloggen
Vermijd de veelvoorkomende valkuilen bij bloggen

Bent u een van degenen die nog niet de mogelijkheid hebben om te bloggen om uw bedrijf te helpen? Dan loop je ver achter op alle anderen.

Zowel professionele als kleine bedrijven hebben hun marketing al in blogs opgenomen om te communiceren en contact te houden met hun doelklanten en consumenten.

Je hebt er misschien al van gehoord. Hoe mensen al hun eigen blogsites hebben en hoe ze succesvol werken met hun nichemarkt. Rapporten hebben ook aangetoond hoe hun winst is verhoogd vanwege bloggen. Deze en onder andere zijn genoeg voor u om op te springen en meteen te beginnen met bloggen.

Wat je misschien niet weet, is dat er ook veel bloggers zijn die in enkele van de valkuilen van bloggen zijn gevallen toen ze voor het eerst hun eigen blog begonnen. En let op, dit zijn dezelfde personen die zo goed zijn in het runnen van hun bedrijf.

Nu de vraag. Waarom schieten deze competitieve en succesvolle mensen tekort als het gaat om bloggen?

Het antwoord? Blog valkuilen. Niet weten wat dit zijn en hoe je ze het beste kunt vermijden.

Wat zijn enkele van de valkuilen bij bloggen waar je je bewust van moet zijn om ervoor te zorgen dat je niet dezelfde fouten maakt als anderen.

1. Onzin schrijven in plaats van antwoorden schrijven op vragen die je consumenten hebben. U hebt geen zoekopdracht op trefwoord ondergaan of uw klanten gevraagd wat ze eerst willen weten. En je denkt misschien dat blogs net als dagboeken online zijn.

Met deze overtuigingen schrijf je alleen over jezelf, je leven en andere gerelateerde details. Je drijft eigenlijk weg van je doelwit. En u bent in tegenspraak met de mogelijkheden van de tool voor het bouwen van bedrijven van uw blog.

2. Je doet alsof je een expert bent om meer geloofwaardigheid op te bouwen, maar in werkelijkheid heb je geen idee van de blogsoftware die je gebruikt. Je kunt dit deel wijten aan de nieuwe technologie die wordt gebruikt op bloggen waar je geen expert in bent. Maar dat is niet genoeg reden.

U moet onderzoek doen en meer leren over het gebruik van uw blogfuncties voordat u er zelfs maar een start. Leer hoe u uw blogs kunt gebruiken voor zichtbaarheid en toegankelijkheid via internet. Een basiskennis hebben over trackbacks en permanente linkfuncties. Ze zullen belangrijk en noodzakelijk blijken.

3. Geen blogcategorie. De lezers zijn in de war over welke onderwerpen je schrijft. Ze hebben geen idee waar ze aan beginnen. Ze zouden waarschijnlijk niet eens proberen de jouwe te vinden als ze eerst moeten raden wat je probeert te zeggen.

Wat is je belangrijkste boodschap? Jouw focus? Wat komt er in je blog waar je lezers van kunnen profiteren? Probeer deze vragen te beantwoorden.

4. Uw blog weerspiegelt u en uw bedrijf niet. Uw blog is een puinhoop en uw klanten lijken geen gelijkenis te vinden tussen uw blog en uw bedrijf.

Uw blog moet een verlengstuk zijn van uw bedrijf. Geef uw klanten het gevoel dat ze zaken met u doen in de comfortabele ambiance van uw kantoor. Uw blogs moeten uw bedrijfsimago weerspiegelen.

5. Je hebt geen idee van andere blogs op hetzelfde gebied. Je besteedt geen tijd aan het kijken naar andere blogs om te zien waarover wordt geschreven en om de strategieën te zien die anderen gebruiken. Je weet niet wat er op de markt gebeurt.

Bloggen vergt verplichtingen. Je moet je lezers laten weten dat je aanwezig bent en dat ze contact met je kunnen opnemen via je blogs. Geef een deel van je tijd aan je blogs.

6. Uw blogs hebben geen geschikte inhoud geplaatst. Als alles wat je ooit in je blogs hebt reclame en marketing over je producten zijn, verwacht dan dat je klanten zich vervelen, weggaan en nooit meer terugkomen. Ze hebben er genoeg van dat de verkoop aan hen wordt gepresenteerd.
Bespaar ze de verkooppraatjes. Probeer iets te schrijven dat niet gaat over wat je aanbiedt. Zoek andere gerelateerde onderwerpen waarover u kunt praten.

7. U hebt uw blogsite al enige tijd niet bezocht. Een van de zonden bij bloggen is het niet bijwerken van wat er geschreven staat. Verwacht het verkeer dat u hebt gekregen te verliezen.

Als je niets aan je blog doet, waarom zou je er dan in de eerste plaats een hebben?

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in