Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt

Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt
Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt

Om de gezonde keuze makkelijker te maken en omdat de huidige zelfregulering onvoldoende werkt, wil het kabinet kindermarketing voor ongezonde voeding wettelijk beperken. Voor gezond eten en drinken blijft reclame gericht op 18-minners toegestaan. Daarnaast krijgen gemeenten een nieuwe wettelijke bevoegdheid waarmee zij de komst van ongezonde voedselaanbieders op bepaalde plekken kunnen weren, zoals in de omgeving van scholen of in wijken waarin het aanbod van fastfood onevenredig groot is. Om overgewicht tegen te gaan, investeert het kabinet in het gezonder maken van plekken waar kinderen veel tijd doorbrengen zoals school en krijgt het bevorderen van sporten en bewegen – van jong tot oud – een impuls.

Bron

Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in