Kan artikelmarketing uw bedrijf helpen? Het antwoord is ja, want u kunt niet alleen uw artikelen gratis plaatsen, maar u kunt ook een specifiek publiek bereiken dat geïnteresseerd is in uw product of dienst.
Artikelmarketing kan uw bedrijf helpen op het moment dat u deze indient bij verschillende artikelmappen. Als deze zijn goedgekeurd voor plaatsing, kunnen mensen uw site bezoeken of mogelijk contact met u opnemen terwijl ze op de link klikken of het resourcevak bekijken.
Het resourcevak bevindt zich meestal onderaan de webpagina. Hier kunnen schrijvers hun naam, website en e-mail plaatsen.
Als uw artikel een aanzienlijke impact heeft gehad op de lezer en ze willen uw artikel op hun websites plaatsen, kunnen ze dit doen, wat betekent dat meer mensen uw werk kunnen zien zonder dat u iets hoeft te doen.
Artikelen die in mappen worden geplaatst, vragen u meestal om trefwoorden, zodat dit gemakkelijk kan worden gevonden wanneer iemand de site bezoekt. Deze trefwoorden worden ook aan zoekmachines gegeven, dus als mensen het intypen, verschijnt uw artikel ook en kunnen ze het bekijken.
Een andere manier om mensen uw site te laten zien, is door dit in de vorm van een rapport of e-book aan potentiële klanten te geven. Met alle informatie daar, zal die persoon zeker meer willen weten en in de toekomst contact met u opnemen.
Mensen die serieus bezig zijn met artikelmarketing moeten naar locaties waar de artikelen kunnen worden weergegeven. De eerste is distributiesites met veel verkeer, terwijl de tweede wordt ingediend bij zeer relevante niche-uitgevers. Het verschil tussen de twee is dat hoewel de tweede niet door velen zal worden gelezen, het gemakkelijk zal zijn voor degenen die deze site runnen om gekwalificeerde bezoekers naar de auteur te verwijzen.
Het maakt niet uit of het artikel waarover u schrijft voor een klein, middelgroot of groot bedrijf is, omdat er manieren zijn om het te promoten. Als uw artikel bijvoorbeeld voor een klein restaurant is, moet u in de titel iets plaatsen dat verband houdt met de locatie van het etablissement. Hetzelfde geldt voor de middelgrote en grote bedrijven. De sleutel hier is om een pakkende titel te bedenken waar je publiek zich mee kan identificeren.
Natuurlijk zijn er andere manieren om uw bedrijf te promoten, zoals betalen voor pop-upadvertenties en metatags. Maar waarom zou je uitgeven als je dit gratis kunt krijgen? Profiteer dus van deze gratis marketingtool en kijk wat het kan doen zoals het voor anderen heeft gedaan. Je zou de kans zeker niet willen laten liggen, dus schrijf iets over je bedrijf of laat iemand het voor je doen.
Is artikelmarketing beter dan conventionele gedrukte publicaties? Het antwoord is ja, omdat mensen uw artikel gemakkelijk zullen vinden door enkele trefwoorden in te typen. Gedrukte publicatie aan de andere kant is moeilijk omdat je door hoeveel achternummers van kranten en tijdschriften moet bladeren om het te vinden.
Ook is conventionele publicatie alleen relevant voor de tijd dat het werd geschreven. Het online formulier zal er nog vele jaren zijn, omdat deze informatie ergens in de cyberruimte wordt opgeslagen. Zorg ervoor dat dit wordt bijgewerkt als er iets nieuws langskomt, zodat u er zeker van bent dat artikelmarketing uw bedrijf kan helpen.