Zodra u zich bezighoudt met affiliate marketing, zult u merken dat een van de belangrijkste zorgen waarop u zich moet concentreren, het opbouwen van uw leads is. Leads komen vaak in de vorm van e-mailadressen, waarachter echte mensen zitten met een zeer reëel potentieel om uw klanten, abonnees of leden te worden. Het hebben van een solide lijst met leads is de zekerheid dat u in staat zult zijn om een kant-en-klare markt te bereiken en daaruit inkomsten te genereren.
Inhoudsopgave
Het belang van affiliate marketing leads
Bedrijven met een product of dienst om te verkopen geven alleen al miljarden dollars uit aan reclame. Dat klopt – miljarden. Het doel van het uitgeven van zo’n enorme hoeveelheid geld is vooral om buzz over een product op te bouwen, de markt uit te breiden en uiteindelijk betere verkopen binnen te halen.
In affiliate marketing zijn de kosten van adverteren relatief klein en worden ze betaald door het affiliate bedrijf. Dus als affiliate is dat niet langer jouw zorg. Je enige taak is om te zoeken naar een markt om te promoten die positief op je zal reageren, zodat je er een inkomen voor terug kunt verdienen.
In tegenstelling tot in een echt bedrijf, zal deze markt komen in de vorm van affiliate marketing leads. De kwaliteit van deze leads, samen met het type en het aantal positieve reacties dat ze bieden, bepalen of je al dan niet zult slagen in affiliate marketing. Als je iemand hoort zeggen: ‘het geld staat op de lijst’, dan verwijst hij of zij eigenlijk naar de lijst met leads. Zonder dit kun je niet hopen te verkopen, laat staan te verdienen.
Het opbouwen van uw affiliate marketing leads
Het is geen rocket science, dat klopt, maar affiliate marketing kan toch lastig zijn. Het is een bewezen bedrijfsmodel en veel filialen hebben aanzienlijk succes gehad in hun gekozen programma’s. Zoals alle bedrijven zijn er echter ook bepaalde factoren waarop uw succes bij het opbouwen van uw lijst met affiliate marketingleads berust. Overweeg deze factoren zorgvuldig:
Uw reputatie
Als nieuwe affiliate marketeer zul je merken dat het even duurt voordat je je affiliate marketing leads kunt opbouwen. Alle nieuwe marketeers hebben dit meegemaakt, omdat het genieten van het mecenaat van een solide aantal volgers niet van de ene op de andere dag zal gebeuren.
Om een solide lijst met affiliate marketing leads aan te trekken, moet u een erkende bedrijfsentiteit in de branche worden. Zonder reputatie zullen potentiële leads het moeilijk vinden om u te vertrouwen of op zijn minst zaken met u te doen. Geconfronteerd met een keuze tussen kopen van een populaire marketeer versus een onbekende, zou je niet liever kopen van de persoon die je kent dan van een totale vreemdeling?
Hetzelfde geldt voor je affiliate marketing leads. Ze moeten u herkennen als een betrouwbare verkoper of gelieerde onderneming voordat ze ermee instemmen om te kopen, deel te nemen of een van uw rekruten te worden.
Webverkeer
Een ander belangrijk element dat van invloed is op het aantal affiliate marketingleads dat u kunt verkrijgen, is de hoeveelheid verkeer die uw site ontvangt. Een hoog webverkeer is op twee manieren gunstig – het stelt u in staat om relatief grotere affiliate-accounts te verkrijgen en verhoogt uw potentieel om een groter aantal affiliate marketingleads op te bouwen.
Zonder een groot aantal verkeer naar uw website, moet u zich misschien concentreren op het gebruik van strategieën om het eerst te bouwen of in plaats daarvan lid worden van een netwerkservice die partnerprogramma’s aanbiedt.
Het affiliate product
Er zijn twee dingen die van invloed zijn op hoe goed je je affiliate marketing leads kunt opbouwen. De ene is de waarde van het product en de andere is hoe goed u het product zelf begrijpt.
De keuze voor een affiliate product is van cruciaal belang voor elke affiliate. Een affiliate product dat een bewezen of op zijn minst een potentieel voor goede verkoop heeft, zal veel gemakkelijker te promoten zijn en inkomsten te genereren. Het zal het ook gemakkelijker maken voor een affiliate om leads mee op te bouwen, omdat prospects meer bereid zullen zijn om erop te reageren.
Een goed begrip van wat het affiliate product aantrekkelijk en waardevol genoeg maakt, is ook de sleutel tot het aantrekken van meer leads. Als u bijvoorbeeld kunt uitleggen waarom en hoe een product op uw website of artikelen werkt, kunt u het beter verkopen, vooral ten opzichte van andere producten die op dezelfde markt concurreren.
De niche- of doelmarkt
Een veel voorkomende zorg onder affiliates is marktverzadiging – dat moment waarop een specifiek segment van de markt wordt overspoeld met dezelfde (of op zijn minst vergelijkbare) producten en diensten. Zozeer zelfs dat het steeds moeilijker wordt om te verkopen, laat staan om potentiële kopers te overtuigen om het product of de dienst te overwegen die u probeert te promoten.
U kunt dit echter voorkomen door u te concentreren op het genereren van affiliate marketingleads uit specifiek gerichte segmenten van de markt of niches. Overweeg producten te verkopen of te promoten die een specifieke groep mensen aanspreken die een gemeenschappelijke maar grotendeels onvervulde behoefte hebben. De concurrentie voor deze markt is relatief laag en met de juiste strategieën zult u merken dat deze niche bijzonder lucratief kan zijn.