Een van de uitdagingen van bloggen is om goede berichten te bedenken die lezers interesseren en ervoor zorgen dat ze terugkomen. Soms heb ik niet het gevoel dat ik een goede originele wijsheid heb. Het is aanmatigend om te denken dat ik altijd origineel materiaal van topkwaliteit kan hebben.
Een tweede uitdaging is het moment om te bloggen. Ik run een bedrijf van $ 1 miljard dollar, dus toen ik besloot te bloggen, wist ik dat ik moest uitzoeken hoe ik het efficiënt kon doen. Mijn blog gaat vooral over efficiëntie en timemanagement; dit zijn onderwerpen die ik bestudeer.
Deze twee uitdagingen kunnen worden opgelost met een eenvoudig concept. Kopiëren.
Ideeën om te gebruiken bij het kopiëren zijn:
1 – toeschrijving. Geef de credits samen met de link naar de oorspronkelijke auteur.
2 – zoek naar iets dat u kunt toevoegen. Blogs kunnen synergetisch zijn. Neem een concept of een deel van een blogpost en besteed eraan en geef je meningen, inzichten of opvattingen. In veel gevallen kan dit een stroom van ideeën starten die zijn verrijkt vanuit het oorspronkelijke bericht.
3 – Je kunt het hele bericht gebruiken of meestal slechts een deel ervan en mensen naar het origineel wijzen.
4 – Ik vraag meestal om toestemming die nooit is geweigerd. Kopiëren helpt immers de oorspronkelijke auteur en levert hen wat lezers op. En natuurlijk nooit copy geschreven materiaal kopiëren zonder toestemming (en de meeste blogs zijn niet copy written).
5 – De eenvoudigste plaats om materiaal te vinden om te gebruiken om te kopiëren is door te surfen op blogs, hoewel dit veel irrelevant materiaal kan betekenen om te filteren. Een bron van gratis artikelen gesorteerd op onderwerp is www.isnare.com.
6 – In veel gevallen zal de persoon van wie u kopieert een link naar u terugsturen, omdat het vleiend voor hen is. Charles Caleb Colton zei: “Imitatie is de oprechtste vorm van vleierij” (een truc op citaten is om ze op te zoeken op www.brainyquote.com). Deze links naar u kunnen uw verkeer verhogen.
Kortom, kopiëren bespaart tijd en verhoogt de kwaliteit van het materiaal op uw site. Het kan zelfs leiden tot verkeer, omdat u in veel gevallen linkbacks krijgt van de oorspronkelijke site.