Drie basismanieren om obesitas bij kinderen te helpen voorkomen

Drie basismanieren om obesitas bij kinderen te helpen voorkomen
Drie basismanieren om obesitas bij kinderen te helpen voorkomen

Obesitas in de wereld van vandaag is een snel groeiend gezondheidsprobleem dat moet worden aangepakt om de gezondheid van de algemene bevolking te verbeteren. Niet alleen is obesitas een ernstig probleem geworden in het leven van honderden of meer Amerikaanse volwassenen, maar dit probleem verspreidt zich ook snel naar onze jongere generaties. Als gevolg hiervan zijn er veel kinderen die niet alleen worden geconfronteerd met de toenemende druk van het opgroeien tot jonge volwassenen, maar ook met de extra belasting van de effecten van obesitas.

In het afgelopen decennium is het aantal kinderen met obesitas dramatisch gestegen, waardoor veel mensen zich afvragen hoe dit probleem zo ver uit de hand is gelopen. Als gevolg hiervan krijgen veel ouders de schuld voor dit voorval en hoewel ouders hier een grote rol in spelen, zijn ze niet noodzakelijkerwijs de schuld van alle obesitasproblemen van hun kinderen.

Er zijn verschillende stappen die een ouder kan gebruiken in een poging om te voorkomen dat hun kinderen worden geplaagd door de stress die wordt gecreëerd wanneer obesitas een factor is. Het is belangrijk om te onthouden dat niet elk geval van obesitas bij kinderen kan worden gestopt en soms zijn er andere problemen achter deze aandoening. Hieronder staan enkele algemene richtlijnen om te voorkomen dat kinderen zwaarlijvig worden wanneer de oorzaken eenvoudige problemen zijn, zoals die met betrekking tot gebrek aan fysieke activiteit en overmatige toegeeflijkheid van ongezond voedsel.

1.Beperk de hoeveelheid tijd dat uw kind televisie kijkt of deelneemt aan andere niet-fysieke vormen van entertainment. Door de hoeveelheid tijd die uw kind krijgt om deel te nemen aan dit soort activiteiten te verminderen, vergroot u hiermee de kans dat uw kind ervoor kiest om deel te nemen aan andere activiteiten die iets meer beweging vereisen, waardoor grote hoeveelheden gewichtstoename worden voorkomen.

2.Beperk de beschikbaarheid van junkfood en andere ongezonde voedselopties. Omdat kinderen na school en voor het slapengaan een grote hoeveelheid snacken, maken de primaire opties gezonde voedselkeuzes beschikbaar, zoals fruit en groenten en andere voedingsmiddelen die minder snel tot obesitas leiden. Als het junkfood niet beschikbaar is, zullen ze minder snel worstelen met obesitas. Dit wil niet zeggen dat zoete lekkernijen helemaal moeten worden vermeden, sommige van deze voedingsmiddelen zijn goed als ze met mate worden geconsumeerd.

3.Oefening met uw kinderen. Studies tonen aan dat gezinnen die samen sporten veel minder kans hebben op problemen met obesitas. Dit komt omdat er een bewuste inspanning van de kant van de ouders is om hun kinderen te laten zien dat hun gezondheid belangrijk voor hen is en wanneer deze praktijk op jonge leeftijd wordt gestart, zetten de kinderen het vaak voort tot in de volwassenheid.
Hoewel deze suggesties niet zullen voorkomen dat elk kind zwaarlijvig wordt, kan het je verbazen hoeveel kinderen het zal helpen. Door bewuster te zijn van en betrokken te zijn bij wat kinderen in hun vrije tijd doen, zijn we dus beter in staat om een grotere invloed op hun leven te hebben.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in