Het world wide web is een zeer competitieve markt. Bedrijven strijden om de aandacht van miljarden internetgebruikers in de zoektocht naar betere inkomsten. Een van de strijdtoneel op de internetmarketingoorlog is de zoekmachine.
Zoekmachines zijn internetlocaties waar miljarden mensen samenkomen om naar informatie te zoeken. De meest prominente zoekmachinegiganten zijn Google en Yahoo. Het soort verkeer dat deze dotcom-bedrijven per uur ontvangen, is fenomenaal.
Dus natuurlijk zouden bedrijven zich aangetrokken voelen tot het plaatsen van hun links en sites in een poging om meer bezoeken aan hun websites te genereren.
Om de ranking en plaatsing te maximaliseren, hebben bedrijven tools zoals zoekmachineoptimalisatie of SEO gebruikt. Zoekmachineoptimalisatie is de methode of het proces om de positie van een website in een zoekmachinevermelding te verbeteren.
Legitieme zoekmachineoptimalisatiepraktijken richten zich op de verbetering van de positie van een pagina in de zoekmachinelijst door de inhoud van de site, bruikbaarheid en het gebruik van legitieme methos van promotie via webfenomenen zoals virale marketing te verbeteren.
Zoekmachines gebruiken allemaal complexe algoritmen om hun relevantie op het web te behouden en om illegale en beledigende zoekmachineoptimalisatiemethoden te laten floreren. “Black Hat” SEO-gebruikers zullen echter altijd in de buurt zijn, dus de verwachting is dat zoekmachinegiganten zoals Google en Yahoo complexere algoritmen zullen blijven maken om de rotzooi eruit te filteren.
Zoekmachines geven verschillende soorten vermeldingen weer op een resultatenpagina. De meest voorkomende zijn pay-per-click (PPC), advertenties, betaalde inclusie en organische vermeldingen. Van al deze vermeldingen houdt SEO zich vooral bezig met organische vermeldingen voor een verscheidenheid aan zoekwoorden. Dit kan de kwaliteit en kwantiteit of bezoekers van een gewenste website verhogen.
Organische zoekopdrachten zijn zoekopdrachten die worden uitgevoerd door internetgebruikers in een zoekmachine die vrij is van verzoeken. Een studie van Jupiter Media verklaarde dat 5 van de 6 commerciële online aankopen afkomstig waren van organische zoekopdrachten versus betaalde online advertenties.
Dit heeft SEO veel meer gevraagd bij het creëren van inkomsten voor bedrijven, omdat SEO geen betaalde advertentie is, maar een methode om inhoud intrinsiek te verbeteren.
Hier zijn een paar tips voor het verbeteren van inhoud voor een veel beter resultaat in organische zoekopdrachten:
1. Deskundigheid.
Volg je sterke punten. Sites die u opzet, moeten betrekking hebben op het onderwerp waar u zichzelf als een expert in beschouwt. Mensen ruiken een amateur op anderhalve kilometer afstand.
2. Plan de site.
Een goede lay-out voor de site kan de bruikbaarheid verbeteren. Dit zal op zijn beurt de browser niet onnodig verergeren.
3. Onderzoek.
Bekijk de concurrentie en kijk wat ze hebben opgezet. Kijk wat werkt en wat niet. Probeer indien mogelijk te communiceren met gebruikers in forums en feedback te krijgen over wat verder moet of kan worden verbeterd.
4. Beslis over belangrijke trefwoorden.
Bepaal de belangrijkste trefwoorden die u wilt gebruiken voor uw zicht. Neem deze trefwoorden op in de metatags, kopieerpagina, paginatitel en bestandsnamen.
5. De zoekmachine is je vriend.
Maak vrienden met je zoekmachine en geef het geen moeilijke tijd. Door er aardig en vriendelijk tegen te zijn, wordt het gemakkelijker om uw site aan uw doelgroep te presenteren.
6. Focus.
Focus op het onderwerp en niets anders. De regel is één onderwerp per pagina.
7. Word lid van Directories
Directories zijn opslagplaatsen van kennis die door mensenhanden wordt gedaan, terwijl zoekmachines enorme databases zijn die voornamelijk door machinemethoden worden verzameld. De relevantie van uw pagina bij het deelnemen aan de juiste directory kan door het dak schieten. Zorg er natuurlijk voor dat je weet waar je het over hebt.
8. Start een koppelingscampagne.
Een zeer effectieve SEO-methode. Dit is een must om te doen. Vraag uw bondgenoten, strategische partners, vrienden en kennissen om de URL-link van uw site op hun sites te plaatsen. Met een korte beschrijving kan dit verkeer van andere sites aantrekken en de blootstelling verhogen. Google rangschikt het belang van zijn sites vooral op basis van het aantal sites dat eraan is gekoppeld.
9. Herhaling is de sleutel tot de overwinning.
Blijf de bovenstaande tips herhalen, ondersteun en verhoog wat werkt en dood wat niet zo snel mogelijk werkt totdat het gewenste resultaat is bereikt.
In de wereld van zoekmachine optimalisatie is content van groot belang. Als een site amateur- of erger vervalste informatie heeft, zullen steeds minder browsers deze willen bezoeken. Ze zullen zelfs sneller slecht nieuws verspreiden dan goed nieuws, dus verwacht dat een vuilnisbelt zelfs over een week wordt genegeerd.