Heb je ooit het gevoel dat je net genoeg weet over bloggen om gevaarlijk te zijn? Laten we eens kijken of we enkele van de hiaten kunnen opvullen met de nieuwste informatie van blogexperts.
Bloggen is een concept dat eind jaren 90 begon. Vroeger was het een manier om een bestaande webpagina te becommentariëren, een mogelijkheid voor bezoekers en lezers om te reageren of hun mening te geven op de genoemde pagina. Wat begon als een commentaar van één zin, is uitgegroeid tot pagina’s met persoonlijke kijk op zowat alles en nog wat onder de zon. Naarmate het verder gaat, heeft online adverteren het potentieel van de blog aangeboord. Hier zijn 5 redenen waarom u bloggen zou moeten gebruiken als een internetmarketingtool.
1.Bloggen is eenvoudig. De eenvoudigste manier om je stuk op het net te krijgen, is door te bloggen. Er zijn geen vaardigheden nodig… een gemiddelde volwassene kan lezen en typen, of op zijn minst met een muis klikken. Het is alsof je een virtueel stuk papier hebt en je schrijft gewoon je ideeën, ervaringen, nieuwe producten en hoopt dat de waarheid achter je artikelen naar buiten komt en je lezer verleidt om ook je product te proberen. Als je een pc en een internetverbinding hebt (wie niet?) dan kun je bloggen en adverteren.
2. Bloggen is authentiek. In deze tijd waarin reclame ons leven verzadigt, twijfelen we aan de geloofwaardigheid van de beweringen van promotors. In blogs delen echte mensen echter hun echte ervaringen, ongeschonden door betaalde advertenties. Het lezen van blogs over productgebruik uit de eerste hand is als praten met mensen over hun ervaring uit de eerste hand. U wilt zeker een beproefd en getest product kopen.
3. Bloggen is gratis. Omdat bloggen nog moet worden bewezen als een mainstream online advertentiemedium, zien de meeste sites het als iets om de huidige marketingtools te vergroten en dus gratis aan te bieden. Elke mogelijkheid voor gratis webtime is zeker een bonus, vooral voor bedrijven die starten. Onnodig te zeggen dat betaalde blogpagina’s meer inkomsten kunnen genereren voor uw serieus groeiende bedrijf.
4. Bloggen bouwt geloofwaardigheid op. Naarmate u meer en meer uw ervaringen over een bepaald product of een bepaalde branche schrijft, realiseren uw lezers zich dat ze op uw berichten kunnen vertrouwen voor hun eigen informatiebehoeften. Zo word je er een expert in; als gevolg hiervan bezoeken meer lezers uw site en linken meer bloggers naar uw blogs. Naarmate bedrijven en professionele organisaties de groei van uw lezersbestand opmerken, kunnen ze binnenkort contact met u opnemen voor advertenties op uw blogpagina, of u een partner maken, die betaalt voor elke verwijzing die wordt gegenereerd door uw blogsite.
5. Bloggen bouwt je markt. Tenzij je een Hollywood-ster bent, is de kans groot dat alleen je moeder je berichten leest. Moeder heeft veel vrienden, dus ze laat haar vrienden weten hoe interessant je blogsite is. Maar je hoeft niet afhankelijk te zijn van mama om je lezerspubliek te vergroten. Kijk naar de volgende manieren om uw markt op te bouwen door middel van bloggen:
Kennis kan je echt een voordeel geven. Om er zeker van te zijn dat je volledig op de hoogte bent van bloggen, blijf lezen.
-Door gebruik te maken van uw e-mail. Tegenwoordig overwint bloggen de populariteit van de e-mail om snel en effectief een markt te bereiken en uit te breiden. In deze tijd van snelheid en snelle toegang duurt het inloggen en downloaden van e-mail simpelweg langer dan het klikken op een blogsite. Laat ze uw site verkennen door een kort e-mailbericht te gebruiken als teaser naar uw blogsite. Als uw e-mail over een heel ander onderwerp gaat, gebruikt u uw e-mailhandtekening om een link naar de site te geven.
–Door gebruik te maken van een abonnement. Een eenvoudige manier om uw lezers e-mail te krijgen, is door ze de kans te geven zich te abonneren op uw blogsite. Bewaar exclusieve informatie voor uw abonnees om lezers te verleiden zich te abonneren en hun e-mailadres op te geven. Wees gewoon verantwoordelijk in het gebruik van hun e-mailadres, want het laatste wat je wilt is een opmerking op je blog dat je een spammer bent.
-Door je lezers te begrijpen. Voer een eenvoudige enquête uit voor uw lezers om hun profiel en advertentievoorkeuren te begrijpen. Vraag consumenten om je feedback te geven op een bericht, een advertentielink of een proefversie die je hebt gedeeld. Op deze manier is het alsof je je lezers interviewt zonder de inzet en intrusie van een face-to-face interview.
-Door lid te worden van een blognetwerk – Een netwerk van blogs kan een verzameling blogsites zijn die dezelfde branche, interesse, lezersbasis, betalingsmodus, enz. Delen. Consumenten vinden geloofwaardigheid en gemak in het klikken op één link naar meerdere echte bloggers over een enkel onderwerp. Het is duidelijk dat meer bloggers beter zijn dan één.
-Door gebruik te maken van RSS. RSS is de snelst groeiende technologie op het internet van vandaag. Als zodanig is het hebben van RSS-feeds naar uw blog zeker een ander middel om bewustzijn te genereren voor uw lezersbestand. Het hebben van een verscheidenheid aan feeds kan interesse toevoegen aan uw blogsite.
Geef uw bedrijf een boost door bloggen effectief te gebruiken als een internetmarketing tool.
Wanneer het woord rondkomt over uw beheersing van blogfeiten, zullen anderen die meer moeten weten over bloggen u actief gaan zoeken.